Wikia

Louis heeft een revolutionaire antenne uitgevonden die contact zou moeten kunnen afleggen met buitenaards leven. 's Avonds test hij zijn apparaat uit bij het bijzijn van zijn vrienden.Volgens hen is het tot nu toe nog niemand gelukt om met aliens te communiceren.Misschien,maar toch lijkt het apparaat een signaal op te vangen.In Louis' kamer proberen de jongens de code te ontcijferen,heel erg wiskundig.'s Anderdaags vertelt hij aan zijn klasgenoten dat het hem uiteindelijk gelukt is om met buitenaardse wezens te praten.Vince kan zijn grapje niet langer verbergen en laat de kinderen een marsmannetje vanuit een nieuw videospel zien.Het was de code van dit spel die hij naar Louis' antenne heeft doorgestuurd,gewoon hallo in wiskundige cijfers.Louis is hiermee niet gediend en bedenkt vlug een sluwe list om Vince terug te pakken.Eerst stuurt hij een neppe UFO in de lucht die Vince 's avonds laat opmerkt en neemt hiervan een foto,maar niemand geloofd hem."Is dat de peer van je lamp?" vraagt Maia spottend.Ruby denkt dat Vince krankzinnig begint te worden.Het grapje wordt erger,nu komen er twee aliens op een avond de school binnen die Vince bang maken.Hij slaat alarm en maakt hierbij iedereen wakker.De bewakingsrobots doorzoeken de school maar vinden niks.Nikils straft Vince vreemd genoeg niet.Joseph denkt dat hij dronken is en Louis is nog niet uitgespeeld om Vince verder te pesten.Maia haakt af,ze vindt het al meer dan genoeg.Louis en Joseph sturen een bericht naar Vince in de naam van twee aliens.Hij heeft teveel gezien en zij willen hem hersenspoelen en ontvoeren om experimenten op Vince uit te oefenen.Vince moet die avond nog op het schoolplein komen waar hij er de aliens zal ontmoeten.De jongen skipt de les.Volgens Louis zal hij zich verstoppen in de wc.Vince stoot tegen Nikils die wilt dat de jongen hem volgt.In zijn bureau is het schoolhoofd bereid om Vince te helpen bij zijn alien probleem.Op de hulp van de politie en FBI hoeven ze niet te rekenen want Nikils legt snotterend uit hoe hij een vriend heeft verloren door de aliens toen hij 6 was.Nu gaan zij samenwerken om de aliens weg te drijven.Louis verspreid een videoboodschap uit naar elke leerling van de school.Er wacht hen een spektakel op; de vernedering van Vince.Natuurlijk wil iedereen daarbij zijn en veel leerlingen komen op het evenement af.Vince ontmoet de aliens die nu met veel meer zijn.Met een laserpistool die hij van Nikils heeft gekregen beschiet hij de aliens,ze zijn holografisch maar hij begrijpt dat niet.Nikils komt hem helpen,gekleed als Rambo beschiet hij zijn vijanden met een bazooka en gaat helemaal op in zijn rol.Louis en Joseph zijn gedoemd om te stoppen.Nikils gaat door het lint en valt de valse UFO met een vuilnisbak aan.De streken komen aan het licht,nu zijn de twee er gloeiend bij.Louis en Joseph moeten als straf aan de antenne werken om Nikils' vriend op te sporen.Volgens Maia is dit ware vriendschap.Maar is Nikils' schoolvriend wel een mens? Het gaat om Jean-Pierre het varken,een goede vriend van Pierre-François,die belooft hem ooit op een dag te gaan zoeken.

  • De Engelse titel is gebasseerd op de filmtitel Close Encounters of the third kind,een film van Spielberg uit 1977.De titel is dan ook wat aangepast als Close Encounters of the 3.0 kind en de aflevering heeft eigenlijk niks te maken met deze film,al is er misschien iets van erop gebasseerd zoals de ontvoering van Jean Pierre omdat de Aliens in de film een jongentje ontvoeren.
  • Weggelaten scenes Turkije en Arabië: de close up van de alien die Vince aan de anderen laat zien,er zijn stukjes weggelaten van de valse aliens en Jean Pierre mag niet in beeld gebracht worden.

Around Wikia's network

Random Wiki