Wikia

Tijdens Headro's les krijgen de kinderen te horen dat ze morgen naar de Genie-Tech mogen om er van alles te ontdekken.Ze kunnen trouwens meedoen aan een wedstrijd om een fantastische robot X3000 te winnen.Louis wil deze kans graag grijpen,ook rebel Vince.Chip lijkt hiermee jaloers te zijn.Wanneer de drie vrienden over hun uitstap spreken vertelt Maia dat ze tandpijn heeft en besluit ze om naar huis te gaan om 's anderdaags naar de tandarts te gaan.Vince hoort Louis en Joseph over X3000 praten en maakt een grapje over laatkomen.Dit brengt Chip op een idee.Hij saboteert Louis' wekker en ook die van Joseph.De twee blijven alleen op school achter en ontdekken snel dat de bus zonder hen vertrokken is.Meteen steken ze de schuld op Vince.Chip opent hun ogen en probeert zijn vrienden op te beuren nu zij helemaal de school voor zichzelf hebben.Dit lijkt Louis en Joseph op te vrolijken maar al snel ontdekken zij dat Nikils ook op school is gebleven.De directeur doet geheimzinnig en zorgt voor een hoop vragen bij de drie achterblijvers.Gelukkig gaat zijn plan maar over een dansprogramma omdat het bijna een schoolbal is en Nikils wil dolgraag met Melinda dansen.De jongens lachen zich kostelijk met het schoolhoofd en in de hal doet Chip Nikils na maar stoot tegen een blauwe schoonmaakrobot aan.Nikils hoort het kabaal en gaat er meteen op af.Daar treft hij enkel een klokhuis.Ratten!, denkt hij.De schoonmaakrobot die bij hem is krijgt de taak om het ongedierte te zoeken en te vernietigen.De robot gaat recht naar Louis' kamer en daar verjaagd hij hen omdat hij ze aanziet als ratten.Ze zoeken schuil in het lab waar Joseph een brief vindt met Louis' handschrift.Louis beweert het niet te geschreven hebben.Op de brief staat dat Joseph ziek is en Louis op school blijft om hem te verzorgen.Nu verdenken ze weer Vince maar Chip biecht alles op en dacht dat als Louis de robot zou winnen hem meteen ervoor zou dumpen.Louis vertelt aan zijn robot dat dit helemaal niet waar is en Chip is weer gelukkig.De robot zit nog steeds achter hen aan.Maia komt het lab binnen,haar tand is herstelt,ze laat de deur open en de agressieve schoonmaakrobot drijft hen in het nauw.Chipt stopt hem door een balpen in zijn USB opening te porren,nu slaat de robot helemaal op tilt en weten de 4 vrienden door een ventilatieschacht weg te vluchten.Nikils komt het lab binnen en de robot grijpt hem vast en denkt dat ze gaan dansen.Na alle affaire leggen Louis,Joseph en Chip uit wat er is gebeurd.Ze gaan buiten wachten op de rest van de klas die even later het schooldomein oplopen.Aan hun gezichten te zien sloeg de rondleiding nergens naar.Louis vraagt aan Headro hoe het ging.De leraar heeft rugpijn en zegt dat een van de X3000 robots het personeel aanviel,dan zaten ze ook nog eens in een file vast.Daarna volgt Vince met lege handen.Louis vraagt of hij niet teleurgesteld is waarop Vince antwoordt dat het hem niets kan schelen en hij geen tinblikje als vriend heeft.Louis zal nooit zijn robot vervangen door een betere robot.

  • In Arabië worden er een aantal scenes verwijderd zoals de tekening van juf Roos die Joseph kust en de dansscene met Nikils en de schoonmaakrobot
  • Ook in Turkije wordt de tekening van de zoenende juf Roos weggelaten,al zijn ze in ieder geval er niet op tegen dat Nikils met een robot danst.

Around Wikia's network

Random Wiki