Wikia

Louis en zijn vrienden spelen een virtuele videogame.Hij en zijn vrienden verliezen door de grote concurrent Vince.Zelfs Joseph wordt ingemaakt en voelt zich zo vernederd door zijn verlies dat Louis besluit om hem te helpen.Hij vindt twee krachtige armbanden uit die zijn krachten voor het videospel verbeteren.Joseph maakt Vince helemaal in dankzij de armbanden.Hij is er trots op maar Maia merkt dat Joseph vals aan het spelen is.Op de speelplaats vleien de meisjes met Joseph en Vince daagt Joseph uit voor een nieuwe ronde.Joseph neemt de uitdaging aan.Maia is hiermee niet gediend,ze vind dat haar vriend het zo had moeten gelaten en Vince en hij zo gelijk zouden staan.Joseph belooft haar dat dit echt de laatste speelronde zal zijn.Joseph neemt het opnieuw op tegen Vince,maar dit keer lijkt hij te falen.Zijn armbanden doen zo vreemd,alsof iemand ermee heeft zitten knoeien.Joseph slaat op hol door de armbanden.Chip probeert hem te stoppen maar wordt geëlektrocuteerd.De twee vliegen regelrecht de bib in waar Nikils een gedicht aan juf Melinda probeert te schrijven.Chip knalt op Nikils' tablet die meteen crasht.Het schoolhoofd is heel erg boos op Chip en beveelt Louis om zijn robot uit te schakelen.Louis gehoorzaamt Nikils maar doet slechts alsof hij Chip uitzet.Nikils overhandigd Chip en werpt hem in de vuilbak.Chip belandt in het afvalmagazijn.Gelukkig kan Chip terug naar Louis' kamer keren.Nu moet de robot zich voor Nikils verstoppen.Maia is boos op haar twee vrienden en nu moeten zij het zelf oplossen.Plots begrijpt Louis dat er iemand aan Josephs armbanden heeft geknoeid.Hij herbekijkt de bewakingsvideos en ziet dat het Vince was.Maia stuurt hen een andere video door waar Vince tijdens de les van juf Roos een heleboel cheats van een website afhaalt waarmee hij alle technieken heeft geleerd om zo vals te kunnen spelen tijdens het virtuele videospel.De drie vrienden zoeken Vince op in de wc en spreken hem aan over zijn vals gedrag.Hij heeft het inderdaad toe en Maia eist zoal aan Joseph en Vince dat ze nu ditmaal niet mogen valsspelen.De twee beloven het haar en zo trainen hij en Vince een paar dagen om dan aan het allerlaatste spel te beginnen.Het toernooi begint in juf Melindas klas.Echter kan mr.Nikils alle herrie tot in zijn kantoor horen en komt hij op het geluid af.Zo verstoord hij de wedstrijd die onbeslist ten einde kwam doordat hij er een einde aan maakte.Tussen het publiek ziet hij Chip staan en vraagt zich af waarom hij niet uitgezet werd.Louis legt hem al liegend uit dat hij zijn robot heeft hergeprogrameerd.Zo heeft Chip goed nieuws voor Nikils,hij heeft het gedicht die Nikils niet had kunnen opslaan op een USB stick gezet en overhandigd hem aan het schoolhoofd.Nu hebben Joseph en Vince een gelijkspel gemaakt en ze vergeven het elkaar.Ondertussen kan Nikils weer verder schrijven aan zijn gedicht.Maia daagt de jongens uit om de laatste baas te verslaan,namelijk Nikils.Maar niemand van de jongens lijkt deze uitdaging te willen aangaan.

Weetjes

  • Het originele verhaal zou zijn gegaan over voetbal.Het oude concept heette Joseph casse la baraque.Ze hebben waarschijnlijk dit oud verhaal in Joseph gekloond gebruikt omdat Joseph tegen Vince moest voetballen.Louis heeft speciaal cyber-armbanden voor hem gemaakt die Joseph sneller zal laten spelen.Maar de twee vrienden zullen het te verduren krijgen om uit de valkuil van valsspelen te geraken,en de zware,onverwachte gevolgen ervan...
  • De gevechtsscenes zijn gebasseerd op Dragon Ball gevechten.
  • Volgende scenes die verbannen werden in Turkije en Arabië: de ronde waarin Joseph van Vince wint wordt een deel ingekort,de training van Joseph wordt ingekort en Joseph die Maia een kus geeft.
  • Korea en Vietnam zijn de enige landen die een totaal andere gevechtsscene tussen Joseph en Vince heeft.In Europa,Arabië,Kazachstan en Turkije is het een scene die zogezegd hapert.Joseph en Vince lopen een trap op,die scene is later dan weer te zien.De echte scene is dat Vince in Josephs kont trapt.Maar wat de reden is dat dit niet in andere landen wordt vertoond,is een grote vraag.

Foutjes

  • Louis bekijkt de beveiligingsbeelden van de gang.Daarin is te zien hoe Vince de chip uit Josephs armbanden steelt en die in een vuilnisbak gooit.Het beeld zoemt in op de chip.Een scene later is de chip veranderd naar een SD kaart.