Wikia

Tijdens een nachtelijke kussengevecht in Louis' kamer,waar Joseph zich in de ventilatieafvoer schuilt tegen een bewakingsrobot streelt een veertje dat uit een kussen is vrijgekomen zijn neus waardoor hij hard moet niezen en stoot z'n knar tegen het plafond van de afvoer.Het plafond is een soort van luik en in een geheime opening ontdekt Joseph een floppy disc.Dit laat hij meteen aan zijn vrienden zien.De klungel denkt dat de diskette een skateboard voor ratten is,Maia verbeterd hem en zegt dat het een floppy disc is uit de vorige eeuw (19de eeuw) Helaas hebben de kinderen niet de benodigde computer om de diskette in af te spelen.Dus besluiten ze even langs de centrale computer te gaan.Daar lukt het niet.De diskette wordt even vergeten en nu praten ze over een systeem dat ze bij de bewakingsrobots willen proberen;De robots doen denken dat het middag is maar het eigenlijk avond is.In de gang komen ze Vince tegen.Hij zou hen graag verklikken aan de bewakingsrobots.Als hij fluit komt een robot op hen af,maar deze zegt: "Het is middag,allemaal naar de cafetaria." Vince is onder de indruk,nu kunnen de vijf lekker rondhangen in de gang zonder gesnapt te worden.In het lab van Headro koppelen ze een oude computer aan elkaar die het vermogen heeft om zo'n diskette af te spelen.Het gaat om een lijst.In Louis' kamer bekijken ze wat voor een lijst het is.HNR staat er op het blad,een afkorting voor oud leerlingen of zo.De lijst is min of meer voltooid,de laatste test werd nooit volbracht.De directeur straffen,de school laten beven,een hele nacht doorbrengen in het afvalmagazijn enz.Ze moeten vooral van de chocolade voorraad blijven!Deze taken werden voor het einde van het jaar uitgevoerd.Maar door wie?Louis en zijn vrienden gaan alle taken uitvoeren.Vince komt klagend bij hen langs en verteld dat hij gisteren betrapt werd.De vlegel heeft weer eens een grapje uitgehaald,hij heeft de stem van Nikils in zijn stem vervormd en alle robots gehoorzamen nu Vince.Dat zien ze aan de twee bewakingsrobots die de directeur meesleuren over de grond.De eerste taak is volbracht.De tweede is de school laten beven.Louis prutst aan een geluidsbox,Kevin sluit zijn gitaar eraan en laat helemaal het gebouw trillen.Door de hevige schokken wordt kevin tegen het raam gekatapulteerd.De kinderen worden gestraft maar kunnen gelukkig er goed van af komen als Headro de box repareert en meld dat het om een virus ging.De derde taak; Overnachten in het afvalmagazijn.Een angstige ervaring voor de vier vrienden, toch slagen ze erin.Hierna volgen andere taken; Iemand voor de gek houden,een foto van een leraar vervormen,een robot aankleden en de directeur laten vliegen.Nikils verdenkt Vince van deze streken.De blonde rebel is onschuldig.Dit verbaasd Nikils even maar er dringt hem iets door en betrapt hij Louis en zijn vrienden in de kantine.Hij laat hen duidelijk weten dat ze niet aan de chocoladevoorraad mogen zitten en straft hen.Noodgedwongen moeten ze in de cafetaria blijven,doch weet Louis een bewakingsrobot te saboteren,ze ontsnappen om de laatste taak te voltooien,worden even tegen gehouden door Vince die meneer Headro van deze pesterijen verdenkt en dan kunnen ze de taak uitvoeren.Iedereen staat op zijn post,Joseph laat het alarm gaan.Iedere leraar en leerling stormen de hal binnen.Maia staat voor de leiding met de truc van de gitaar.Het gebouw beeft weer,dan lijkt het of de school de lucht in wordt geschoten.Ruby komt de hal binnen en staat perplex van wat ze buiten gezien heeft.Ze zijn in de ruimte,ze kunnen ademen in het heelal.Vooral de leerkrachten zijn onder de indruk van dit fenomeen.De truc wordt ontrafeld als Chip opeens de illusie begeeft door een kramp.Wanneer het spektakel voorbij is worden Louis,Maia en Chip opgeroepen bij Nikils.Hij is boos,maar de nijdigheid verdwijnt bij een applaus van de studenten en leerkrachten.Dan vraagt Pierre naar de lijst.Louis is verbijsterd.HNR,dat staat dus voor Headro,Nikils en Roos."Gelukkig zijn jullie van de chocolade afgebleven." lucht Nikils op,hij zei dit iets te vroeg.Joseph komt met een mond vol choco de school buiten met buikpijn,hij heeft van de chocolade gesmuld.Later op de avond converseren Headro,Nikils en Roos buiten met elkander over de lijst die zij in elkaar gestoken hebben.Ze staan paf hoe Louis de laatste opdracht heeft voltooid die zij nooit met dit soort technologie kon waarmaken.Nikils vraagt Headro hoe Louis aan de diskette kon geraakt zijn.Headro heeft het blijkbaar in de luchtschacht verloren.Roos daagt de twee mannen uit om een nachtje door te brengen in de schrootmagazijn,net als vroeger.Ze sluiten dit af met hun rap: H-N-R.

  • Net zoals in zoek de dader! wordt het schoolhoofd zijn naam niet volledig uitgesproken zoals in de Franse versie la liste.Juf Roos spreekt hem aan met: "Et bien mon cher Pierre-François." terwijl Ini Massez enkel "Schoolhoofd" zegt.
  • Arabië staat niet toe om de handenstand Nikils in beeld te brengen,Headro's hoofd op het lichaam van een bodybuilder,de robot die geschminkt werd en de HNR scene.Turkije laat het ook niet toe om Headro's hoofd op de naaktebovenlijf te zien ,Nikils mag wel handenstand doen,Vince mag Headro niet verdenken want deze regel werd verwijderd en de HNR scene was welkom in Turkije.

Around Wikia's network

Random Wiki