Wikia

Nikils heeft al een aantal dagen last van nachtmerries,ze worden met de dagen erger.Zo droomt hij dat hij vaak achterna wordt gezeten door zeemeeuwen,bewegend afval en inspecteur het oog.Ondertussen zitten Louis en zijn klasgenoten in de kantine en spreken ze in het geheim af om vanavond naar de bioscoop te gaan.Ze willen de film "Mijn vampier leraar is een zombie-Alien 2" zien.Op datzelfde moment komt Nikils de kantine binnen en denkt dat Louis met hem spot en zo geeft de directeur de jongen een onterechte straf.Maia vindt dat ze dit grondig moeten overleggen met Nikils,maar de directeur beseft niet dat hij bij klaarlichte dag een nachtmerrie krijgt.Honderden Maia's,Louis',Josephs en Chips zitten Pierre achterna,net of ze zombies zijn.Nikils stoot plotseling tegen een reuze Louis aan en vlucht hopeloos juf Melinda's klaslokaal binnen.Denkt hij daar veilig te zitten voor zombies en reuzen,staat hij weer oog in oog met de inspecteur.Het Oog schiet een laser door z'n lens,recht op Nikils af dat hem laat krimpen.Dan neemt de inspecteur hem op en dumpt de kleine directeur in de vuilbak.Nikils gilt luidkeels als een gek.Maia,Joseph,Louis en Chip staren hun schoolhoofd bang aan en Nikils begrijpt wat hem weer eens is overkomen.In zijn bureau legt hij de drie kinderen en hun robot uit dat hij op elk moment van de dag of in de week een onverwachte bezoek van het Oog kan krijgen en dat het dankzij dit komt dat hij last heeft van slechte dromen. Louis wil hem graag helpen,maar dan moet Nikils zijn onterechte straf opzeggen en dat de jongen gebruik mag maken van de Centrale Computer.De twee sluiten een deal en niet veel later zitten Louis,Maia,Joseph en Nikils in de computerkamer.Via de Centrale Computer verbinden ze hun geesten met die van Nikils zodat ze in zijn nare dromen kunnen komen om hem te beschermen.Ze moeten hem redden van een reuze Oog dat Nikils haast wilde vernietigen in het afvalmagazijn.In de bib leert Louis hoe Nikils zijn gedachten kan omzetten in krachten.Dan krijgen zij een onverwachte beeldvideo van het Oog te zien."Je bent net als een rat ontsnapt,Nikils.Maar iets in mij zegt dat je wel zo gauw mogelijk naar buiten zal komen als je dit ziet..." Tot hun grote schrik zien ze hoe Juf Melinda aan de ingangskoepel van het schoolplein is vastgebonden en de gemenerik wil haar iets aandoen.Dit maakt Nikils zo van streek dat hij haast alle hoop opgeeft."Ik moet haar redden! Hoe kan ik haar beschermen in het echte leven als ik dat niet eens in mijn droom kan!" Louis zegt:"Kalm aan! De echte Melinda is buiten levensgevaar." Maar Nikils wil het niet horen.Dansen lijkt een goede specialiteit van hem te zijn en hierdoor creëert de directeur zelfvertrouwen.Kleine oogjes verpesten het moment en de vier moeten wegvluchten,ze springen in een vuilbak en komen buiten op de speelplaats terecht waar andere ogen hen opwachten.Maia offert zich op en springt voor de directeur wanneer één van hen een laserstraal op Nikils schiet.Met z'n drieën staan ze machteloos tegen de gemene ogen,totdat Joseph een idee krijgt en een zonnebril tevoorschijn tovert met een platenspeler en geluidsboxen erbij.Hij maakt muziek en meteen is Nikils ervan in de ban.Zo danst hij al vechtend de ogen weg.Maia en Chip volgen de strijd in de computerkamer.Tot hun grote verrassing arriveert de inspecteur onverwachts het lokaal binnen. Hij is boos als hij de slapend Nikils ziet,gelukkig kan Maia een klein smoesje verzinnen en verteld het Oog dat het om één of andere les gaat.Het Oog kijkt met hen mee hoe Nikils alle kleine ogen weet te verslaan.Dan neemt hij het op tegen het reuze oog en de twee vuren stralen op elkander af.Nikils straal lijkt sterker te zijn en het Oog verkleint.Hierna wordt hij opgegeten door Pierre.De echte inspecteur is zeer verbijsterd als hij deze beelden ziet.Ondertussen bevrijd Nikils juf Melinda van de tuiningang en kussen ze elkaar op de lippen (wat helaas niet te zien is voor de kijkers) Blij dat hij kussen kreeg en van zijn nare dromen verlost is bemerkt Nikils het echte Oog in de Centrale Computer.De man realiseert niet dat het Oog niet in zijn nachtmerrie speelt en schreeuwt: "Heb je niet genoeg gehad soms?!" Het Oog wordt bang,verschuilt zich achter Chip en bedenkt snel dat hij nog andere zaken te doen heeft.Nikils beseft nu opeens dat hij de echte inspecteur heeft bang gemaakt,én daar is hij stiekem trots op.

  • Het Oog heeft 2 verschillende stemmen in deze aflevering,in realiteit Bob Selderslaghs en in Nikils' droom Dieter Troubleyn.
  • Verbannen scenes in Turkije: Nikils die mediteert tijdens zijn gevecht,Nikils die de kleine ogen uitschakelt en het grote oog bestraalt,Nikils die het Oog opeet en de kusscene.
  • In Arabië werden er meer scenes weggelaten.

Around Wikia's network

Random Wiki