Wikia

Ruby heeft een geluksrobijn die ze van haar oma mag lenen.Het brengt blijkbaar geluk.Dit vertelt ze aan Tulpje.Ruby is benieuwd of dit zo is.Ondertussen wilt Louis leren zweefplanken.Chip geeft hem een lesje hoe Louis een kan worden met zijn zweefplank.Maar Vince verstoort het ritueel en botst hard tegen Louis aan die Chip door lucht laat suizen en de robot belandt heel hard op de grond.Vince heeft weer eens zijn score verbetert en wilt Louis graag helpen zweefplanken,maar de jongen is te boos en wilt dit niet.Chip daagt ZYG uit voor een wedstrijdje zweefplanken.

Louis ontdekt een lek in Chips achterwerk en moet hem verzorgen.Hij is veertig minuten te laat voor juf Roos' les.Hij laat Chip alleen die dit natuurlijk niet zo leuk vindt.Louis arriveert te laat in de les,maar Roos vindt het prima dat hij een beetje te laat is gekomen.Ruby heeft door dat Louis een pechdag heeft en raadt hem aan om haar geluksketting uit te lenen.Louis heeft er geen behoefte aan en juf Roos maakt zich nu kwaad op de jongen dat hij zo luidop zit te praten.

Chip en ZYG houden een wedstrijd zweefplanken in de gang.Chip verliest olie,maar hij zet de strijd verder.Nu liggen er overal oliesporen op de grond.Wanneer de les van Roos erop zit,glijdt Louis over een olieplek uit en stuit hij dwars op Nikils die net in de gang loopt.De directeur belandt in de armen van Roos.Hij vraagt aan de leerlingen wie hem omver geduwd heeft of hij dreigt ermee iedereen na te blijven.Kevin verklikt Louis zodat zij niet gestraft worden.Louis legt aan het schoolhoofd uit dat het niet met opzet was en dat hij gewoon uitgegleden was.Nikils merkt de olieplekken op.De directeur gaat de zaak grondig aanpakken.Hij weet dat dit het werk is van een persoonlijke robot.Nikils volgt de oliesporen,maar halverwege de internaat gang stuit hij op een schoonmaakrobot en Nikils zegt dat de robot moet ophouden met schoonmaken zodat hij de zaak verder kan onderzoeken.Louis heeft alles gehoord,hij moet zo vlug mogelijk Chip zien te vinden.

De wedstrijd verloopt slecht.Chip valt flauw door het verlies van al zijn olie.Hij belandt op de grond.Een schoonmaakrobot ziet hem liggen en wilt Chip helpen,maar ZYG botst tegen de schoonmaakrobot aan die op zijn beurt Chip tegen een palmboom laat knallen en hij in een vuilbak belandt.

Vince heeft van ZYG te horen gekregen dat hij en Chip een wedstrijdje gehouden hebben.Louis en zijn vrienden hebben hen horen praten en hij wil nu weten tegen wie ZYG geracet heeft.Vince wil niks zeggen.Louis wilt toegang krijgen tot ZYG zijn camera,maar Vince is hiervoor niet te vinden.Joseph heeft een idee.Een tijdje later zoekt Joseph Vince in zijn kamer op en hij wil graag een wedstrijd met hem houden.Vince wantrouwt het een beetje maar toch besluit hij om tegen Joseph te racen.Vince krijgt een voorsprong zodat Louis ZYG zijn toegang kan krijgen in zijn geheugen.Op de camerabeelden zien ze hoe Chip tegen een palmboom knalt en in een vuilbak verdwijnt.

De kinderen gaan meteen naar het afvalmagazijn om Chip te redden.De robot ligt al op een rollende band die hem regelrecht naar de verbrandingsoven brengt.Louis komt in actie en graait de zweefplank van Joseph waarmee hij zijn robot zal redden.Hij probeert aan Chips lessen te denken om zo zijn evenwicht te houden.Een schoonmaakrobot staat echter in zijn weg en Louis botst er tegenaan,waardoor hij tegelijkertijd de knop in kan drukken om de rollende band te doen stoppen.Chip wordt gered en Louis moet zijn robot zo snel mogelijk repareren.Intussen heeft Nikils de olie bestudeerd en is het duidelijk dat de olie van een persoonlijke robot afkomstig is.Louis denkt opeens aan Ruby's robijn en vraagt of hij ze mag lenen.Met de robijn kan hij via zonnestralen Chips achterwerk genezen van het gaatje die de lekkage olie veroorzaakt heeft.Maia moet ondertussen Nikils zien af te leiden totdat Louis klaar is.Even later is Chips gat dicht en Nikils komt de kamer binnen en is er zeker van dat hij de dader is.Maar er valt niets te zien.Op de gang is er veel kabaal te horen.Een schoonmaakrobot verliest veel olie doordat hij vandaag drie keer werd aangevallen door ZYG en Louis.Nikils schaamt zich omdat het een van zijn robots is en besluit om zo snel mogelijk weer verder te werken.

Later die dag bedankt Louis Ruby voor het uitlenen van haar robijn.Het is volgens hem inderdaad een geluksrobijn.Ruby krijgt kusjes van Chip en Louis.

  • Volgende scenes die verbannen werden in Turkije en Arabië: de mediterende Chip,Nikils die in de armen van Roos valt,Louis die advies krijgt van Chip in een flashback en Louis en Chip die Ruby een kus geven.

Around Wikia's network

Random Wiki