Wikia

In de gym spelen Louis,Joseph,Maia en Tulpje een basketbalwedstrijd.De meisjes tegen de jongens.Wie verliest moet trakteren op een ijsje.En het zijn de jongens die zullen moeten trakteren.Ondertussen krijgt Nikils een bericht van de inspecteur die hem vraagt of hij al iets heeft georganiseerd voor robotdag.Nikils weet helemaal niks van zo'n dag af,en hij heeft er niet eens plannen voor gemaakt,maar toch liegt het schoolhoofd en beweert hij tegen het oog dat er festiviteiten zijn gemaakt.Dat hoopt het Oog maar.De kinderen genieten van hun ijs en Maia schept op over de gewonnen wedstrijd.Tulpje is niet blij als ze Maia zo hoort praten.De blondine komt met een verhaal af waarin zij ooit bij de majorettes heeft gezeten.Ze laat hen enkele uitvoeringen zien maar haar ijsbolletje valt van zijn hoorentje af en valt op de vloer,waar Nikils net zijn voet op plaatst en uitglijdt waarbij hij de kinderen hier meteen over aanspreekt.Louis vertelt hem dat Tulpje slechts een van haar majoretteuitvoeringen liet zien maar Nikils wil het niet horen en stuurt hen weg.Dan bedenkt hij zich opeens en vraagt Louis,Tulpje en Chip om naar zijn bureau te komen.Hij wilt dat Tulpje een groepje majorettes aanvoert enis en Chip moeten de robots leren macheren.In zijn kamer vertelt hij aan Maia en Joseph zijn belachelijke functie voorin de robotparade.Tulpje vraagt aan Maia of zij geen interesse heeft om als majorette mee te spelen.Dit ziet Maia niet zitten maar als Louis en Joseph haar beginnen uit te lachen neemt zij Tulpjes verzoek aan.Tulpje leidt de meisjes van de school op tot majorettes terwijl Louis,Chip en Joseph hun handen in het haar hebben met de schoolrobots die maar niet kunnen macheren.Langzamerhand komt alles op z'n pootjes terecht.De meisjes leren de majorettes methode al snel (alleen Maia nog niet zo) en ook Louis weet hoe hij de schoolrobots goed kan laten macheren.Hij installeert een software in Chip die ervoor zorgt dat robots hem zullen nadoen.De dag breekt aan.Nikils is zeer nerveus want er mag niks fout lopen.Een inspecteur komt meekijken naar de parade.In het begin verloopt alles volgens plan,de meisjes laten zien wat ze kunnnen en de robots volgen hen op.Maia is iets te wild met haar stokje en laat deze heel hoog door de lucht suizen.Een meeuw krijgt het stokje tegen zijn hoofd en met een bende vallen de zeemeeuwen de meisjes en de robots aan.Nikils krijgt een zenuwaanval en de inspecteur kijkt hem verontwaardigd aan.Louis kan de blunder vlug rechtzetten en veranderd de muziek naar een geamuseerd nummer waardoor alle leerlingen en leraren beginnen te dansen.Nikils merkt dat het oog ook plezier maakt op de muziek en Melinda is heel verrast en denkt dat Nikils dit zo gepland heeft.Liegend geeft hij toe en zegt:"We vieren ook niet elke dag robotdag,dus moeten we het ook grondig vieren." Nu doet Nikils ook mee.Zo is robotdag toch nog goedgekomen en heeft iedereen het naar zijn zin.        

  • In Arabië en Turkije werd de scene van Nikils die verliefd naar de foto van Melinda kijkt verbannen.        
  • Volgens de Franse IMDb zou deze aflevering Une planche à son pied genoemd hebben in plaats van Major et majorettes.Maar dat is niet met zekerheid gezegd.Of het kan om een geheel weggelaten aflevering gaan.        

Around Wikia's network

Random Wiki