Wikia

Louis zoekt hopeloos achter zijn fototoestel in zijn rommelige kamer.Te lui om zijn kamer op te ruimen installeert hij een programma in Chip om zijn verloren voorwerpen terug te kunnen vinden.Tijdens het proces loopt van alles mis als Joseph de kamer binnen komt en Louis zijn nieuwe zweefplank showt.Hij vraagt of Louis geen zin heeft om een wedstrijd te houden.Louis heeft geen zweefplank en vraagt waarom Joseph zijn oude plank niet wil lenen.Volgens Joseph is zijn ouwe zweefplank nu een zeldzaam verzamelstuk en Louis wordt geforceerd om die van Maia te gaan vragen.Joseph past op Chip die het programma voor verloren spullen in zijn systeem gedownload krijgt.Joseph voert een klungelige stunt uit met de nieuwe board,hij verliest de controle erover en botst tegen Chip aan.Het programma is maar voor 99,9% geinstalleert.Joseph weet niet goed wat te doen en schakelt de computer waar Chip aan aangesloten is uit in de hoop dat alles weer goed zal komen.Louis komt terug met Maia's board en knalt tegen zijn kamerdeur.Joseph lucht op dat hij zijn oude plank niet aan Louis heeft uitgeleend.Dit zorgt voor woede bij zijn vriend en Louis stuurt Joseph de kamer uit.Ondertussen krijgt Chip een aanval en als Louis hem wil aanspreken wat hij over zweefboarden denkt merkt de jongen dat zijn robot verdwenen is.Julia en Tulpje geraken op mysterieuze wijze hun dagboek en spiegel kwijt.Ook buiten geraken Maia,Joseph en Kevin hun spullen kwijt.Ze denken meteen aan een dief.Dit gaan Louis,Maia,Joseph en juf Melinda aan Nikils meldden.De juf is haar penselen kwijt,Nikils zal er alles aan doen om de dief te ontmaskeren.Eenmaal het gezelschap zijn bureau verlaten heeft is ook de directeur iets kwijt,zijn schilderij van Melinda en hij.Later op de gang vindt Louis Chip terug en samen keren ze terug naar de kamer waar hen een onverwachte verrassing komt te staan.Alle gestolen spullen staan in Louis' kamer! Maia en Joseph komen op dat zelfde moment binnen,ze zien alle spullen en verdenken Louis meteen als de dief.Alleen Maia twijfelt,de kinderen moeten uitzoeken wie de échte dief is.Ze verdenken Vince als dief,maar uiteindelijk is hij het niet.Tijdens hun speurtocht geraken ze Chip kwijt.Louis zal zijn robot opsporen via een gps systeem die hij in Chip heeft geinstaleert.De dief wordt uiteindelijk ontmaskerd: Chip.Louis is zeer boos op hem en vraagt waarom zijn robot steelt.Joseph biecht iets op over Chip en het ongelukje met de zweefplank.Daarom dat Chip dingen begon te stelen,hij was maar 99,9% ge-update.Er zit een fout in zijn luidspreker en Louis kan de fout vlug herstellen.Nadien moet Chip alle gestolen spullen terug bezorgen aan de eigenaars.Echter krijgt men niet de spullen die niet aan hen toebehoren.Ook Nikils krijgt bezoek van Melinda die zijn schilderij heeft gekregen in plaats van haar verfborstels.De directeur schaamt zich en zegt dat het niet van hem is maar dat iemand het zal komen halen,Melinda ziet haar penselen en Nikils ruilt ze voor het portret.De juf bedankt hem en Nikils zinkt in een liefde voor haar.     

  • In deze aflevering heeft mr.Nikils een deurbel voor zijn bureau.          
  • Volgende scenes die verbannen werden in Turkije en Arabië: Nikils die zijn schilderij wilt ophangen,de scenes waarin het schilderij in voorkomt proberen ze op een verschrikkelijke manier te verwijderen,Maia die Joseph een stoot geeft,Tulpjes reactie over het schilderij,Tulpje die het schilderij aan juf Melinda geeft en de laatste scene tussen Nikils en Melinda.Hier hebben ze toch wel een aantal blunders begaan want ze eindigen met de lachende kinderen,dan zie je nog een tussenstukje van de oranje schoonmaakrobot en dan de aftiteling.Arabië deed het slechter,zij lieten nog een stukje van Nikils op zijn bureaustoel zien,dan pas sloten ze de aflevering af.Het moet wel moeilijk zijn voor Synergy Media om hun animatie volgens de behoeftes van de twee landen in te korten.          

Around Wikia's network

Random Wiki