Wikia

Chip heeft een inter-dimensionale portaal gemaakt en wil deze aan Louis laten zien.Volgens hem is het gewoon een oude HD tv,omgebouwd tot portaal.Hij is niet onder de indruk maar opeens verschijnt er een brein achtige robot uit Chips portaal.Louis gaat de robot inspecteren maar vindt geen data.De robot is stuk en Chip wilt er iets aan aansluiten maar zorgt voor een kortsluiting en de robot knalt tegen het portaal.Hij komt tot leven.Louis hoopt dat de rest van zijn school de robot niet zullen ontdekken maar helaas,Maia en Joseph hebben hem gezien en in een mum van tijd staat heel de klas naar de vreemde robot te kijken.Hij is Chips beste vriend,beweerd Louis.ZYG protesteert want hij en Chip zijn goede maten.Vince beveelt zijn robot om zijn kamer op te ruimen.De vreemde robot kan dit precies niet verdragen.Louis en zijn vrienden laten Chip met zijn robot alleen.In de bib vertelt Ruby aan haar vrienden dat zij de robot die Chip uit een andere dimensie heeft laten komen ergens van kent.Het is een robot uit de film De robotplaneet.Hij is een opperrobot die toegang biedt tot de Wifi van andere robots en hen ontzettend lui maakt en ze tegen de mensen opzet.Chip laat de opperrobot de hele school zien.Ondertussen heeft Nikils een heleboel klachten tegen zijn robots.Er plakt een kauwgum aan de vloer van de hal en een schoonmaakrobot moet die opruimen.Dan werkt de deur niet en in de tuin zeurt hij tegen een tuinrobot dat het het gras 10mm moet laten afsnijden.Nu is de opperrobot helemaal van zijn stuk en hij begint te praten.Hij vraagt aan Chip of hij toegang mag krijgen tot zijn geheugen en belooft hem te optimaliseren.Zo belandt Chip in de macht van de opperrobot,en ook alle andere schoolrobots laten zich doen,behalve ZYG,hij wilt geen toegang tot zijn geheugen en Chip moet hem nu achterna gaan.Nikils heeft weer problemen met een schoonmaakrobot.Hij gooit een blik maar krijgt hem teruggegooid door de robot.Alle robots luisteren niet meer,ze volgen de opperrobot op.ZYG weet Chip weer normaal te krijgen door te zeggen dat hij zijn vriend is.Buiten moeten de mensen hun robots terug zien te winnen.Ruby weet hoe ze zich verlost moeten geraken van de robot,hem naar de ruimte lanceren,maar hoe? Via een vuilbak natuurlijk.Louis en zijn vrienden willen de robot vangen maar worden zelf gevangen genomen omdat de robot hen voelde naderen van achter.Chip en ZYG zullen hun mensenvrienden helpen en doen alsof zij in de macht van de opperrobot zitten,maar ZYG begaat een blunder en alles valt in het water.Chip maakt het goed met een leugen over een robotvrouw in bikini.Louis werpt de opperrobot in een vuilbak en met Maia en Joseph moet hij snel naar het afvalmagazijn zien te vluchten om het systeem van de afvalventilator te laten blazen zodat de robot de ruimte in wordt gestuurd.Het blaassysteem is zo krachtig dat de kinderen zich stevig vast moeten houden.Het lukt om de opperrobot weg te sturen maar door de hevige druk kunnen zij nu niet meer aan de hendel.ZYG kan als enige hen redden en weet het systeem af te zetten.Alles is goedgekomen,of dat denken ze wanneer Ruby hen vertelt dat er een tweede film bestaat en dat de robot op Mars zal landen om daar een robotleger in elkaar te zetten en die dan samen naar de aarde zal sturen om haar te vernietigen.(Wat een leuk einde...)

  • In Arabië waren er weer een aantal scenes verwijderd,o.a Maia die Vince in het achterwerk slaat.In Turkije is het enkel de scene waarin Nikils een tuinrobot wegschopt.

Around Wikia's network

Random Wiki