Wikia

Melinda geeft lessen in de kunst van Robotica.De studenten houden van deze lerares en haar lessen.Melinda is gelukkig,zeer verfijnd en heeft veel principes over eerlijkheid en vrijheid.In haar vrije tijd houdt zij zich bezig met kunstwerken die in verband staan met Robotica.Vandaar ook dat 'r klaslokaal met kunst volstaat. Nikils is smoorverliefd op deze dame maar zij probeert zijn liefdesgevoelens te ontwijken.

In De grote quiz zegt ze tegen de meisjes dat zij nog vroeger voor ze in school kwam werken quizen voor tvquizen schreef (waarop het schoolhoofd een beetje jaloers op is).

Ze is de enige volwassene (op na Nikils) die graag met onlinegames speelt.In De toverring vertelt ze aan Louis en Joseph dat ze graag het onlinespel speelt die momenteel erg populair is bij de studenten.Aangezien Joseph er aan verslaaft is raadt ze hem aan om het matig te spelen zoals zij het doet; eerst het schoolwerk,dan pas spelen.

20170217 123718

Melindas personage uit het spel, Melindor de Dodenbewaakster

Ook toneel is een passie voor de juffrouw. Zij heeft ervoor gezorgd dat er een voorstelling van de 3 ruimtemusketiers komt.Ze is dan erg kritisch op Chip wegens hij zo slecht acteert en meer oog heeft voor Vince zijn talent.Ook Nikils weet haar te verwonderen en uiteindelijk kiest ze hem als kardinaal in Galactisch duel.

Zelfs muziek lijkt haar te inspireren.In De gitaarlegende vindt ze het bijzonder knap dat Louis Chip heeft kunnen leren gitaarspelen.

Melinda houdt niet van goede manieren of van flauwe liefdespoezie.Ouderwetse methodes blijken haar niet te interesseren.

Melinda-0
  • De juf heeft last van claustrofobie.
  • In het oog lijkt het erop dat de juf iets voor Headro voelt.
  • Engelse stem: Sharon Mann
  • Franse stem: Céline Ronté
  • Hoewel Melinda veel om haar leerlingen geeft,blijkt ze toch in de grote quiz enkel aan zichzelf te denken wanneer juf Roos beslist dat er een meisje uit de groep moet wegens Vince ontbreekt en de twee teams anders niet gelijk zouden zijn en Tulpje uit de groep moet.
  • In de nachtmerrie van Nikils wordt Melinda als een hulpeloze dame afgebeeld terwijl Melinda in het gewone leven best voor haarzelf kan zorgen (en zich kan weten te redden).