Wikia

Louis,Maia,Joseph,Vince,Kevin,Tulpje,Chip en ZYG maken zich klaar om een spelletje lasergame te spelen.Ze verdelen zich in twee groepen.Louis kiest Maia,Joseph en Chip,maar Maia wordt echter uit zijn team gerukt en Vince ruilt haar om met Tulpje,die nu in Louis' groep zit opgescheept.De teams zijn klaar om te spelen en moeten naar een vlag zoeken die Ruby in de schooltuin heeft verstopt.Vervolgens moeten ze die vlag naar de bibliotheek brengen,om ter eerst natuurlijk.Het spel begint al goed met Tulpje in zijn partij.Ze raakt Louis' kont en de jongen verliest al een levenspunt (ze hebben er slechts 3).Joseph beslist om nog eens in twee te splitsen; hij kiest Chip en Louis moet noodgedwongen met Tulpje samenwerken.Tervergeefs zoeken zij naar de vlag die al door het ander team gespot werd.ZYG pakt de vlag en Joseph en Chip zitten achter hem aan.Ze weten zijn 3 levens uit te schakelen,maar het ander team schiet de twee raak.Louis beveelt hen terug te trekken.Ondertussen in de school verklikt een bewakingsrobot de kinderen aan meneer Nikils.Het is niet de eerste keer dat er kinderen zomaar in het geniep lasergame spelen.Hij sluit de deur af met een speciaal veld en Vince zijn team zitten buiten opgesloten met de vlag.Het team gaat via een vuilbak terug de school binnen.Louis' team moet nu naar het afvalmagazijn trekken om daar de vlag af te pakken.Chip is besmet met een roze hartjes virus die Tulpje hem heeft doorgestuurd.Zo valt er een speler weg.Toch kan Louis' team de vlag kapen en staan zij aan kop.In de gang komen ze Nikils en drie bewakingsrobots tegen.Tulpje wil haar fouten goed maken en ze leidt Nikils om de tuin.Nu kunnen Louis,Chip en Joseph naar de bibliotheek waar ook het team van Vince op hen te wachten staat.Vince en Joseph worden uitgeschakeld,nu zijn het Maia en Louis die het doel moeten bereiken.Ze beschieten elkaar maar verliezen hun levens.Wat nu? Tulpje belt naar Louis,want ze werd door Nikils in het toilet gedreven en dat hij precies moet doen wat zij zegt.Nikils is Tulpje dankbaar dat zij zichzelf en haar vrienden aan hem uitgeleverd heeft.Tulpje doet alsof het een misverstand is en ontkent dat zij en d'r vrienden een spel lasergame hebben gespeeld.Wanneer ze de bib binnenkomen ziet Nikils hoe Louis,Maia,Joseph en Vince met hun neuzen in de boeken zitten.Ze zijn iets aan het studeren over lasers.Nikils vraagt hen of ze weer zitten te lasergamen maar de kinderen ontkennen dat.Hopeloos zoeken de bewakingsrobots naar sporen van hun wapens en Tulpje ziet haar kans om de vlag op zijn plek te zetten.Louis' team heeft gewonnen.Nikils kan niks speciaals vinden en trekt zich terug en geeft hen een waarschuwing.Vince is boos en jammert dat hij de volgende keer Tulpje in zijn team zal laten komen.

  • Deze aflevering werd verbannen in Turkije (niet zeker of Arabië deze ook verbannen heeft).
  • In de Kazachstaanse versie is er ook weer het een en het ander verbannen.Zoals Tulpje die meneer Nikils gaat afleiden is ingekort.Je ziet haar niet eens langs hem passeren waardoor de geknipte versie totaal onnozel overkomt.Zelfs de scene met Tulpje die met Nikils de bibliotheek binnenkomen is fraai ingekort.
  • Nikils leest het boek Gone with the wind (een film uit 1939,gebasseerd op een boek van Margaret Mitchell).
    Boek.png

    Nikils' hand staat voor de afbeelding zodat de bekende prent van Gone with the wind niet opvalt.

    Boek2.png

    Een scene later kun je de afbeelding wel zien,al is het van ver te bewonderen.

    Gone with the Wind.jpg

    Deze foto vanuit de film Gone with the wind is te zien op de cover van het boek,al is het wel getekend.

Around Wikia's network

Random Wiki