Wikia

"Jullie zijn hier om te studeren en niet om te leren dansen!"

Pierre François Nikils is het schoolhoofd van de Robotica-school.Hij is een strikte man die van een nette omgeving houdt,zich aan de regels wil naleven en zich enorm ergert aan luidruchtige,én vooral aan ongehoorzame kinderen.Nikils heeft een allergie aan meeuwen en afval. De man weet op zich niet zoveel van robotica noch zijn functie als directeur.Hij beantwoordt bijna nooit belangrijke e-mails of hij is soms te lui om ze te lezen en laat het liever aan iemand toe die er meer verstand van heeft zoals in Super Tulpje.In het geniep is hij verlief op Juf Melinda.Wederzijds voelt de lerares geen liefdegevoelens voor de man want zij vindt hem iets te strikt,te gemeen en te gierig.Daarom doet Nikils er alles aan om zijn liefde aan de juf te verklaren en met een hele hoop poëzie probeert hij haar te verleiden,al heeft hij enkel in Onzichtbare muren zijn ware aard proberen te uiten,zonder resultaat.Als hij alleen is doet hij anders dan zijn leraars en leerlingen hem kennen.Nikils kan soft,romantisch en kinderachtig uit de hoek komen.Pierre heeft een aantal uitspraken die meestal bijna in elke aflevering worden uitgesproken.

"Dit zal niet ongestraft blijven!"

"Naar mijn bureau!"

"Nablijven!"

"Melinda."

"Wat een generatie van slappelingen."

Hoewel hij vaak over zijn moeder praat in Een supergeschenk en De uitvinder van het zweefballen,heeft Nikils in de ganse serie nooit eens iets over zijn vader vertelt.Hij is blijkbaar helemaal alleen opgevoed geweest door z'n moeder.Het lijkt erop dat de directeur helemaal geen vader heeft,maar er zijn vast een aantal verklaringen voor:

Verklaring 1: Misschien is zijn vader een alien die zijn moeder heeft ontvoerd en een experiment op haar heeft uigevoerd om een soort van alien-menselijk wezen te creëren. 

Verklaring 2: Zijn vader was misschien gestorven toen zijn moeder in verwachting was van de tweeling.

Verklaring 3: Misschien heeft zijn vader zijn vrouw verlaten door een soort van ruzie of misschien beviel de tweeling hem niet of was hij zodanig gierig om niet te willen zorgen voor zijn gezin.In ieder geval lijkt een scheiding de enige verklaring te zijn dat Nikils geen vader meer heeft.Het is niet duidelijk,of hij wil gewoon niks te maken hebben met zijn pa.

  • Hij heeft een tweelingbroer genaamd Jules André Nikils
  • Pierre-François had een biggenvriendje genaamd Jean-Pierre maar volgens hem hebben de aliens het varken ontvoert toen Nikils 6 jaar oud was,Bezoek uit de ruimte
  • De originele Nikils droeg een bril en was veel ouder dan de recente.
  • Govert Deploige spreekt de stem in van het schoolhoofd
  • In het Frans spreekt Laurent Morteau Nikils' stem en in het Engels Matthew Geczy
  • Toen Louis en Chip nog de namen Thomas en Max droegen had meneer Nikils kwaadaardige plannen.Hij was ambitieus,egoïstisch en gezaghebbend.Hij wou er alles aan doen om verlost te geraken van Louis en Chip,herrieschoppers vond hij of om een ander rede.
  • Mr.Zygote was z'n originele familienaam
  • In de Vlaamse versie van kwaad naar erger zegt Govert Deploige de naam van Nikils' afkorting verkeerd.In plaats van P.F Nikils zegt hij C.F Nikils.In de Franse versie wordt zijn naam vaak volledig uitgesproken.
  • 니킬스 is de Koreaanse betekenis voor Nikils en wordt als Nikilseu uitgesproken.
  • Никлс is Russisch voor Nikils.
  • نيكلز is Arabisch voor Nikils,soms spreken ze Nyakllaz uit.
  • Nikils heeft een speciale kaart waarmee hij in de gesloten kamers van zijn leerlingen binnen kan en kan die ook gebruiken om drank of voedsel uit automaten te halen die enkel op de gang te vinden zijn (niet die in de cafetaria).
  • Nikils heeft een hoge en fijne stem.Enkel in de Catalaanse versie heeft hij een veel te zware (maar goed bijpassende) stem.Op de Russische na dan.De Deense stem heeft meer wat weg van een veel te oude mannenstem,alsof hij werd ingesproken door een acteur zonder tanden.
  • In het Noors heet hij Niklas
  • Hij is het enige figuur uit de serie waarvan we weten welk horoscoop hij met zich meedraagt.Nikils is een weegschaal,dus is hij ergens geboren halverwege 24 september of tot in de periode van 23 oktober.Zijn Chinees horoscoop is aap.
  • Hij leest graag boeken,het liefst van al romans.Hij schrijft gedichten en poëzie die vaak voor juf Melinda zijn bedoeld maar heeft ze nooit aan haar zelf opgedragen.Behalve één keer in De onzichtbare muren waar hij en de juffrouw tussen onzichtbare muren opgesloten zat,dan pas heeft hij proberen iets voor te dragen die hijzelf geschreven had maar Melinda leek er niet vrolijk of verliefd van te worden.Hij noemt haar graag het zonnetje in huis of het zonnetje uit zijn leven want het lijkt dat alleen haar liefde enkel licht en blijdschap in zijn egoïstische hart kan brengen.
  • Nikils is het enige figuur uit de serie waarvan we zijn volledige voor- en achternaam van weten,net als Jules André.
  • Julia ,Tulpje en Vince waren Nikils' assistenten in Super Tulpje en de lijst .
  • In Wat als het waar is? beweert hij de ventilator te hebben herstelt (een leugen om zijn angst voor het spook te verbergen tegen Headro ).Nikils heeft niet eens verstand van zoiets.
  • Hij komt bijna in elke aflevering voor,behalve in Behekste Ruby, Joseph gekloond, de gitaarlegende,de allerbeste vriend van Tulpje,Scarlet ,(in roze Ruby is hij als achtergrond figuur te zien), en Als een magneet.
  • Koreaanse stem: Um Sang-hyun
  • In een online spel mmorpg is hij een wachter.Een profiel dat hij speciaal aangemaakt heeft om juf Melinda op te zoeken.
  • In aflevering 34 prutst hij aan z'n snor,wat hij niet vaak doet.
  • Deense stem: Jens Jacob Tychsen
  • Vietnamese stem: Anh Duc
  • In Een kikkerachtige nacht lijkt het erop dat hij nog maar 10 jaar directeur is aangezien hij niet weet dat het afval van de centrale computer maar om de 10 jaar wordt opgehaald door een speciale firma.

Nikils vindt het heerlijk om kinderen straf te geven,zoals in De lijst is hij teleurgesteld omdat Louis en zijn vrienden niet gestraft werden omdat er geen bewijzen genoeg waren.

Lolp
Brat

Nikils als twaalfjarige jongen.Hij werd flink onderdruk gezet door Robor01.Zijn moeder probeerde hem van jongs af aan goede manieren aanleren.Hij was toen al bang voor het donker en spinnen.

Nikils-0

Nikils storyboard (bemerk Headro en Joseph achter hem)

Wat doe ik hier
Appelflauwte

Nikils is een watje

Pierre Francois Nikils

Pierre heeft geen geduld en kan opvliegend zijn

Rambo is mad

Als Rambo gaat hij de valse Aliens tegenaan om Jean-Pierre terug te winnen

Boy

Nikils geeft Louis een uitbrander,een scene uit de oude animatie.

2007

De allereerste Nikils uit 2007

Pierre Francois Nikils

De eerste Nikils met een bril

Old fool

Voormalige Nikils van Tuba Entertainment Deze was zeer kwaadaardig!

011 b9b549a32b8e847e9b6a08972bac406e

Around Wikia's network

Random Wiki