Wikia

Maia krijgt een oneerlijke straf van meneer Nikils wanneer de robotarm waar zij aan werkt op hol slaat en hem op de rug weet slaan.Maia moet straf schrijven en vindt dat natuurlijk vervelend.Niet alleen zij lachte om de bange directeur,de rest van de klas lachte ook.Terwijl zij en Joseph in Louis' kamer samenkomen heeft de jongen intussen een nieuwe uitvinding gemaakt. Het gaat om een soort van pistool (met een zweefonderdeel van een schoonmaakrobot) waarmee je voorwerpen kan laten zweven of verplaatsen.Hij test dit eerst op Chip uit,daarna test Joseph hem uit op een appel en Maia krijgt opeens een idee.Ze wil een poets bakken bij Nikils.Ze oefenen de stralen uit op het in beslag genomen speelgoed dat op Nikils' bureau ligt en stapelen de dingen van elkander.Nikils ziet het speelgoed uit het niets zweven.Na zijn ogen te sluiten en tot 3 te tellen ligt het speelgoed mooi naast elkaar.Nikils neemt de benen en denkt dat hij gek geworden is.Louis,Maia,Joseph en Chip liggen in een deuk.Ze spreken af wie hun volgende slachtoffer word en dat is Vince.In juf Roos' klas richt Maia het pistool op Vince' stoel en laat hem er naast zitten.Vince verdenkt meteen ZYG omdat hij zijn meester een stoel aanbood en hem verdenkt dat hij met opzet de stoel heeft weggeschoven.Er onstaat ruzie tussen Vince en ZYG.Louis vind het gemeen wat Maia Vince aangedaan heeft,maar zijn vriendin toont geen medeleven voor Vince.Wanneer Vince nu op Joseph's humeur zit zal ook hij een poets met hem uithalen en helaas,ZYG krijgt alweer de schuld.Intussen moet meneer Headro  meneer Nikils vervangen.Tulpje denkt dat er geesten op de school zit en sluit zichzelf in haar kamer op.Headro krijgt stilaan stres nu hij directeur moet spelen en beveelt de kinderen om buiten te spelen.Chip vind ZYG nergens en vraag aan Vince waar de gele robot zit. Vince verteld aan de robot dat ZYG niet meer deugt en hij een nieuwe ZYG zal krijgen.Chip is hierdoor geraakt.Al snel mag hij het zweefpistool van Louis lenen en gaat hij de robot uit het afvalmagazijn redden.De vier vrienden zullen ZYG helpen om terug bij Vince te komen.Ze verwisselen de kersverse ZYG met de huidige en wanneer Vince de robot aanzet denkt hij meteen dat zijn nieuwe robot veel wijzer is dan de oude ZYG.Opdat zelfde moment komen Headro en Tulpje het gebouw uit.De leraar probeert de studente tegen te houden die het niet langer kan uithouden op een school vol geesten.De nieuwe ZYG die omgewisselt werd met ZYG staat op het punt van het dak en valt dankzij zijn zwaar gewicht bijna op Headro en Tulpje te pletter.Gelukkig kan Louis het met zijn zweefpistool tegenhouden en zo word zijn geheim ontdekt.Wanneer Nikils terug na een week van een SPA komt krijgen de drie kinderen op hun donder en de arme Headro kon door hun toedoen niet op verlof gaan.Voor straf moeten ze het afval gaan verplaatsen in de schrootopslagruimte.Toch,nu ze een vonnis hebben gekregen,kunnen ze er hard om lachen.

Around Wikia's network

Random Wiki