Wikia

Louis vindt Robor 01, de allereerste robot van de school in de schrootopslagruimte.Een ideaal werkstuk voor zijn taak 'Robots uit de geschiedenis' dat juf Roos opgedragen heeft.Hij geeft de robot een nieuwe chip en kan hem via een draagbare controller bewegen.Tijdens de presentatie herkent Roos Robor01 van vroeger want zij en meneer Nikils hebben te samen in deze school in dezelfde klas gezeten.Robor01 was de allereerste robot en een soort van toezichtrobot.Maar de juf weet nog goed dat deze robot niet deugde en hem snel vervangen hebben wegens hij een slecht werkende systeem had en niet altijd 100% werkte voor wat hij gemaakt was.Louis moet van de juf Robor01 zo vlug mogelijk uitschakelen of de directeur zou een hartaanval krijgen.Wat Roos daarmee bedoeld begrijpt Louis niet.Chip moedigt de jongen aan om Robor01 nog niet uit te schakelen en wat plezier met hem te maken.Zo spelen Maia en Joseph voetbal en de robot is de keeper.Het spel is wat te moeilijk voor hem en Robor begint zijn beheersing te verliezen.Louis kan hem op het moment Robor01 door het lint gaat niet stoppen en zo knalt de voetbal door het raam van Nikils' bureau.Nog steeds,na dit indecent,wil Chip niet dat Louis Robor zal uitzetten.Zo moet de robot nu een blikje frisdrank uit een automaat halen.Ook hier gaat het mis en Robor01 ramt de automaat stuk.Alweer kan Louis geen controle krijgen over zijn nieuwe robot en op dat moment komt Nikils de gang in met de voetbal dat zijn raam heeft vernield.Robor herkent Nikils,wederzijds hij ook.De robot begrijpt niet dat de directeur ondertussen al volwassen is en moet een strafstudie inhalen.Nikils rent zo snel mogelijk van bij Robor vandaan maar later kan de robot hem vatten en moet hij noodgedwongen een strafstudie ondergaan dat hij sinds zijn 12de heeft overgeslagen.Louis en zijn vrienden moeten Nikils uit het lab zien te redden waar Robor hem gevangen houd.Robor houd zich blijkbaar aan de oude schoolregels en Louis krijgt een idee wanneer hij Chip met een voetbal ziet spelen.Zo lokken ze de oude robot uit het lab en Chip moet Nikils overtuigen om door het ventilatieschacht te ontsnappen.Helaas betrapt Robor de ontsnappende Nikils.Toch slaagt Louis erin om de op hol geslagen robot te stoppen.Echter,als de robot uitgeschakeld is,komt er een hand los en die zit Nikils in de schacht achterna.Na heel dit incident krijgen de drie vrienden een werkstraf in het afvalmagazijn.Tijdens het opruimen ontdekt Chip een naamplaat van Robor02.

Around Wikia's network

Random Wiki