Wikia

De kinderen bereiden zich voor om een online wedstrijdje Battle Bots tegen een andere school te spelen.Louis geeft Chip een krachtige batterij zodat hij betere capaciteiten krijgt en gemakkelijk het spel kan winnen.Wanneer Louis en zijn vrienden de haka haka dans doen doet Chip iets te geweldadig mee en vergeet de robot dat hij op een radioactief systeem is gekoppeld en de pot die ervoor heeft gezorgd dat zijn supersonische batterij het spel gaat winnen suist de vuilbak van Louis' kamer in.Hierdoor ontstaat er een mankement aan de elektriciteit.Nikils roept alle leerlingen samen in de gymzaal om hen te waarschuwen voor een stroomtekort en dat ze nu heel erg zuinig moeten zijn met de elektriciteit.Ze mogen absoluut niet op hun tablet of computer zitten.De kinderen vinden het vreselijk want ze zouden vanavond tegen de andere school op de computers hun spelletje Battle Bots spelen.Louis probeert een manier te vinden om toch op de computers te geraken en hij tovert een blauwe schoonmaakrobot om tot een afvalverslinder die afval recycleert en zo is er voldoende stroom voor vanavond om het spel te kunnen spelen.Terwijl de kinderen het onlinespel spelen zorgt de robot voor genoeg stroom.Na een tijd vindt hij geen afval meer en is Joseph s smartphone het doelwit van de afvalverslinder en zorgt de jongen even voor een black-out op de computers.Louis krijgt het snel weer voor elkaar en het spel kan verder gespeeld worden.De tegenpartij is sterk en Louis' klas verliest de eerste ronde.De tweede ronde start over twee minuten.De robot die het afval verslindt en voor energie zorgt bezorgt veel ellende en Louis vreest dat de robot heel de school gaat recycleren.Hij besluit om de robot te gaan zoeken maar Chip is hem al voor.Dit is niet goed want Chip vergeet dat hij helemaal uit afval is gemaakt en Louis moet hem natuurlijk volgen.Vince stelt de anderen voor om Chips kachtige batterij te gebruiken voor deze ronde.Maia vindt dit alles behalve goed en vraagt waarom hij de acuut van zijn vaders sportwagen niet mag gebruiken (ze zegt dit sarcastisch maar Tulpje vat het weer eens te letterlijk en figuurlijk).De robot en Chip komen elkaar tegen en de afvalverslinder wil niets liever dan Chips krachtige batterij die hij hem ontneemt en gooit deze in de verbrandingsoven waardoor er opeens genoeg stroom voor de school is.De tweede ronde gaat gewoon verder.Chip krijgt zijn oude batterij terug en Louis' team wint de wedstrijd.'s Anderdaags komt Tulpje met de acuut van haar vaders sportwagen en vraagt of Louis Chip er wil op aansluiten.Maar Chip heeft genoeg gehad van al die nieuwe batterijen.

  • De Turken en Arabieren hebben de Nikils scenes verwijderd (hij is enkel te zien in de sportzaal).
  • Zelfs nog een paar doodgewone scenes werden verbannen,o.a Louis die Chip terug de klas inbrengt.Wat hier zo erg aan is voor de Turken is niet duidelijk.

Around Wikia's network

Random Wiki