Wikia

Juf Roos geeft een proefwerk die bedoeld is voor twee studenten die dan met elkaar zullen moeten werken.De computer kiest twee leerlingen uit die deze week aan de beurt zullen komen: Louis en Ruby.Louis is hier helemaal niet blij om,en Ruby zeker niet,die altijd zo pessimistisch is.De twee kinderen moeten dus samenwerken,maar Ruby schijnt blijkbaar niet zo goed mee te willen werken.Ze ziet er alles weer tegenop en zegt dat juf Roos toch maar altijd slechte punten geeft.Louis kan niet samenwerken met iemand die constant negatief doet.Tot hij opeens een idee krijgt.Hij voert zijn plan 's avonds uit wanneer Ruby al ligt te slapen.Louis maakt gebruik van Rubys slaap en dient haar allerlei vrolijke en kinderachtige liedjes toe.De volgende dag is het resultaat te zien: Ruby is optimistisch geworden! Ze draagt een roze jurk,een witte broek en roze laarsjes.Ruby is aardig en kijkt naar alles uit wat ze vroeger niet zou hebben gedaan.De samenwerking voor het project van juf Roos verloopt vlot,tot de dag plots aanbreekt waar Louis en Ruby voor de klas moeten staan.Ruby heeft het project wat aangepast naar haar behoeftes.Dansende eenhoorns,schattige robots.Dit was niet het project die zij samen hadden gemaakt.Ruby geeft Louis een kus en vraagt of hij haar robot cakejes aan de klas wilt uitdelen.Nu heeft Louis berouw gekregen,het was zeker niet goed van hem om iemands persoonlijkheid te veranderen.Daarom voeren hij,Maia en Joseph een nieuwe toepassing over Ruby uit.Maar Ruby heeft hun duistere gedichten deze nacht niet gehoord.Ze was de hele avond buiten geweest om naar de sterren en naar de volle maan te kijken.Ruby heeft haar kakkerlak verstoten,dus Louis weet wat hij moet doen om de oude Ruby terug te krijgen.In de bib vergezellen hij en zijn twee vrienden de lezende Ruby terwijl Chip met de kakkerlak van Ruby het plan van Louis gaan uitvoeren.Chip laat de kakkerlak op het boek van Ruby vallen en zij gilt uit schrik voor het insect.Louis doet alsof hij de kakkerlak gaat pletten met een boek. Ruby is nog steeds bang,maar opeens krijgt zij flashbacks over haar kakkerlak en haarzelf die films bekijken,duistere schilderijen maken en pompoenen uithollen.Ruby is weer de oude en duwt Louis ruw op de grond als hij de kakkerlak bijna raakt.Ruby heeft nooit geweten dat ze veranderd was van karakter en schrikt als ze de roze jurk ziet die ze nu draagt."Vanwaar komen deze kleren?" vraagt ze boos aan Louis en co,maar zij zijn zo tevreden dat de oude Ruby terug is en omhelzen haar.Doch vindt Ruby dit niet leuk en zegt "Ik denk dat ik moet overgeven."

  • De titel (Ruby Tuesday) is waarschijnlijk gebaseerd op het lied van de Rolling Stones
  • Ruby die Louis een kus geeft werd verbannen in Arabië en Turkije,net zoals de scenes waarin Ruby op een tuinrobot te zien is.Ook het uithollen van de pompoen werd niet vertoond.
  • Arabië wilde volgende scenes liever niet in beeld brengen: Louis die bovenop Joseph lag en de groepsknuffel.
    Roze ruby