Wikia

De studenten houden een boardwedstrijd.Louis is hiervan niet op de hoogte en wilt graag meedoen met de rest.Maar niemand van hen vindt dat Louis goed kan zweefplanken.Hij heeft zelfs geen plank.En geen enkele leerling wilt er hem een lenen,dus moet Louis maar zelf voor een zorgen.Hij vindt een bijzondere board in het afvalmagazijn.Scarlet,de naam van het rode zweefplank die hij tussen het puin heeft gevonden,wordt de board van Louis.Hij neemt haar mee naar de wedstrijd,maar een schoonmaakrobot staat hem echter in de weg en Louis maakt een pijnlijke landing.Zijn vrienden zijn niet onder de indruk van de zweefplank,maar als Louis meedoet aan de eerste rondes,is hij een meester op de plank.Louis lapt Scarlet op.Hij raakt heel gehecht aan haar,en natuurlijk voelt Chip zich zeer jaloers.Volgens Chip is de zweefplank een gemeen geval.Daar heeft hij gelijk in,doch gelooft Louis hier niets van en de jongen geraakt nog meer in de ban van zijn nieuwe vondst.Niemand mag Scarlet aanraken.Wanneer de wedstrijd aanbreekt speelt Scarlet vals.Ze duwt iedereen van hun zweefplanken en Louis wint,maar krijgt de schuld voor valsspelen.Vince daagt Louis uit om de dodensprong te doen.Hij aanvaard de uitdaging.Maia en Joseph geloven Chip en besluiten om videoopnames van het schoolplein te bekijken waar Scarlet te zien is.Telkens de board in beeld komt schemert het.De twee gaan op onderzoek uit en komen terecht bij meneer Headro ,die hen een akelig verhaal over Scarlets verleden vertelt.Ze behoorde ooit aan een oude leerling die de board heeft geprogrameerd om wedstrijden te winnen.Op een dag toen hij indruk op de meisjes wilde maken en de dodensprong ging doen,werd Scarlet zeer jaloers en liet ze de jongen van haar afschudden.Door zijn vele blessures moest hij zeker zes maanden in het gips blijven.Joseph en Maia moeten Louis gaan waarschuwen,maar hij is al op Scarlet gaan staan.Louis hoort zijn vrienden schreeuwen,maar Scarlet houdt Louis' voeten in een greep en de plank doet aanstalten om de dodensprong te maken.Chip houdt de duistere board tegen en laat haar tegen een vuilnisbak knallen.De board is erg beschadigd,maar vliegt tevergeefs weg.Ze laat Vince schrikken die net klaar stond om de dodensprong te maken.De jongen vliegt over een automatsiche versnelling en maakt zonder hij het zelf wilde de dodensprong.Later die dag moet Louis vol tegenzin Scarlet vernietigen.Ze brengen haar weer naar het afvalmagazijn waar ze haar in een afvalmachine gooien en Scarlet met het andere schroot tot een kubus wordt gevormd.Louis besluit om chip weer als robot te gebruiken,wat hij natuurlijk super vindt.Maar de vraag is,is Scarlet wel degelijk verslagen...of niet?