Wikia

De testresultaten zijn een beetje droogjes en juf Roos geeft haar leerlingen de resultaten terug.Ruby en Tulpje -C,Louis,Kevin,Maia en Joseph een C+,Vince, zoals gewoonlijk een F en de Einstein van de klas, Julia,een -A.En ja,dit resultaat is een ware ramp voor het kind.Vince wil later naar de sportschool gaan en juf Roos zegt hem dat hij beter zijn best moet doen want met de resultaten die hij nu scoort zal het hem jammer genoeg niet lukken om zijn sportdroom te realiseren.Vince trekt zich er niets van aan en uit zijn woede tegen de rest van de klas op het voetbalveld.Hij schopt tegen Louis' enkel en Maia eist hem van het veld te trekken.Het ziet er naar uit dat de snode Vince weer gemene dingen zal uitsteken. s' Avonds schrijft Nikils een gedicht voor juf Melinda en wanneer hij verder wil typen krijgt hij een bericht dat de centrale computer door iemand gehackt word! s'Anderdaags meldt de directeur dit aan zijn leerlingen en waarschuwt hen dat er een zware straf zal komen als hij de persoon heeft ontmaskerd.Er wordt een spionrobot ingezet en tijdens de les van meneer Headro wordt Vince uit de klas gezet door twee bewakingsrobots die de jongen meevoeren naar het bureau van Nikils.Daar wordt hij zwaar beschuldigd door Nikils,maar Vince geeft toe dat hij niet de persoon was die de centrale computer had willen hacken vanwege de antwoorden van juf Roos' volgende test.Nikils gelooft hem niet en straft Vince,hij moet nu in het afvalmagazijn werken.Om Vince onschuld te bewijzen bedenkt Louis een plan om in de centrale computer binnen te komen die nu zwaar beveiligd is.Hij weet een manier,maar eerst moet hij de grote roddelaarster van school te zien misleiden;Tulpje.Het lukt om Tulpje een heleboel leugens te vertellen over zijn plan en Louis gaat verder aan het werk nu er een geruchte over de school gaat.Om een hologram van het schoolhoofd te maken heeft hij enkel Nikils' stem nodig. s' Avonds gaan de vier vrienden naar de centrale computer waar Louis zijn Nikils hologram uittest.Een robotcamera denkt dat hij de echte schoolhoofd voor zich heeft en Louis voert een bevel uit.Hij had nooit op een wachtwoord gerekend en Joseph helpt zijn vriend een handje.Nikils' code luidt: Melinda.Ze krijgen toegang en Louis en Chip gaan het vertrek binnen terwijl Maia en Joseph de wacht houden.Dan verschijnt er opeens een valse toezichtrobot in de zaal en Louis probeert de robot tegen te houden die helaas alarm slaat.Nu moeten de vier vrienden achter de vluchtende robot nagaan en ze proberen hem in de kantine op te sluiten.Eenmaal zij daar zijn vinden ze niemand.Net op dat moment verschijnt Nikils die het alarm heeft horen afgaan en vraagt aan de kinderen wat ze hier te zoeken hebben.Louis legt hem uit dat hij Vince zijn onschuld wil bewijzen en dat iemand anders uit de school dit berucht idee heeft bedacht.Nikils gelooft het niet en ontdekt Louis' uitvinding die hij aanziet als een frisbee en natuurlijk komt het hologram van Nikils tevoorschijn.Nikils denkt dat hij het allemaal begrijpt en beschuldigd nu Louis en zijn vrienden voor de daad.Julia komt nu uit haar schuilplaats vandaan en ze biecht alles op; het was zij die de computer had gehackt omwille haar -A en ze wou haar ouders niet teleurstellen omdat zij haar dan niet zouden begrijpen en het meisje barst in huilen,net als Nikils.Hij voelt medelijden voor Julia en besluit om een oplossing te zoeken.Vince wordt uit het schrootmagazijn bevrijd,maar hij is zijn vrienden blijkbaar niet erg dankbaar voor.Julia heeft hem wat te zeggen; zij heeft straf gekregen om Vince te helpen bij zijn huiswerk.

  • Zoals in de Engelse versie gebruiken ze niet graag Nikils' volledige naam terwijl in de Franse versie toen Vince naar het bureau van Nikils moest komen en het schoolhoofd zei "Zolang ik directeur Nikils heet.'' hij het in het Frans anders zegt.
  • Verbannen scenes in Arabië en Turkije: Nikils die een gedicht voor Melinda schrijft.Het niet zeker hoe ze de scene in beeld hebben gebracht toen Louis met zijn holografische Nikils de centrale computer wilde binnengeraken in Arabië.In Turkije hebben ze er een grappig moment van gemaakt wanneer de bewakingscamera om Nikils' wachtwoord vraagt.In de originele versie (ook in het Vlaams) gaf hij het paswoord Melinda,in Turkije zei hij meneer Nikils als wachtwoord,want ja,best logisch voor zo'n land waar de vrouw het niet altijd te zeggen heeft.

Around Wikia's network

Random Wiki